Rabu, 13 Februari 2013

Humor Chic - DIALOG TEXTIL ROMANIA Interview with aleXsandro Palombo "Umorul este sic" by Amelia Turp-Balazs



Amelia Turp-Balazs

aleXsandro Palombo pare desprins dintr-un film al lui Visconti sau De Sica, cu eroi care ii rad in fata destinului si isi urmeaza idealurile fara a face compromisuri, intr-o realitate care pare sa se contopeasca tot mai mult in vis.
Am aflat cu totul intamplator despre ceea ce face si recunosc ca am avut un soc: un satirist de moda? Nu credeam ca este posibil. Traim vremurile lui “politically correctness”, locuim intr-o actualitate in care moda (mai ales cea de lux) se ia mult prea in serios si in care publicul a ridicat la rang faraonic cateva personaje din industrie, care ofera postulate pe banda. Palombo, prin blogul sau humorchic.blogspot.it, ii inteapa pe acestia, satirizeaza apucaturile sau caracterul unora sau pur si simplu isi exprima punctul de vedere. E politic, e scandalos, dar e si sanatos, un fel de Catavencu italian cu privire catre moda. Si antigonii sai i-ar putea reprosa orice, mai putin ignoranta. Pentru ca aleXsandro a studiat la Istituto Marangoni, a lucrat ca designer pentru diferite case de lux, iar din 2007 s-a dedicat mai mult ilustratiei. Stilul sau navigheaza intre ironie si fantezie, dar povestilor sale nu le lipseste umorul. Care insa nu este pentru oricine.

De obicei tu pui intrebarile. Cum te simti in cealalta postura?

Prefer sa comunic prin lucrarile mele. De obicei, interviurile de moda sunt plictisitoare si banale, asa ca daca trebuie sa raspund unor intrebari, raspund doar daca sunt inteligente, precum in cazul de fata.

“In the world right now, fashion is s**t”, spune Yohji Yamamoto. Esti de acord?

Sunt de acord cu el, dar as adauga totodata ca ne-am saturat de generatia designerilor mai in varsta, cei ca el. Cred ca timpul lor a trecut, si ar trebui sa se retraga, mai degraba decat sa vorbeasca.

Te-ai luat de toate figurile cunoscute din lumea modei… De ce, crezi ca meritau, este din vina lor sau a presei, care i-a ridicat pe un piedestal?

Lumea modei are un sistem media foarte mic. Tot ceea ce se spune se invarte mereu in jurul acelorasi persoane. Nu conteaza daca esti prost, deoarece spatiul le este acordat doar celor care investesc mai mult in advertising. Deci ceea ce conteaza cu adevarat este daca ai bani si putere. Acesta este sistemul modei de azi.

De ce isteria pentru brandurile de lux? Pare sa le mearga bine chiar pe timp de criza. Crezi ca traim intr-o lume in care snobismul este rege?

Cred ca brandurile de lux nu o duc deloc bine pe pietele vechi, traditionale, dar media trebuie sa spuna altceva, pentru a influenta deciziile de achizitie ale clientilor. Adevarul este ca criza a muscat multe branduri, unele au avut sau au de pierdut.
Cele care sunt in crestere datoreaza aceasta pietelor emergente precum China, Brazilia si India.

Crezi ca avem parte de prea multa informatie? Ne ajuta sau ne dauneaza imaginatiei si inspiratiei?

Nu este informatie in sistemul modei, doar o continua campanie media de autoapreciere.
Nu exista informatie etica, pentru ca buyerul sa fie ajutat si indreptat spre o intelegere corecta a sistemului de lucru. Ceea ce exista este praf in ochi.
Pentru a pricepe cu adevarat ce este moda, trebuie sa urmaresti cateva putine bloguri independente care nu sunt subiectul sistemului sau al publicitatii.

Ce faci acum, doar blogging sau mai faci si design de haine? Pe care dintre cele doua il preferi?

Am incetat sa mai fac design de haine dupa ce ideile mi-au fost furate de cateva branduri mari. Daca este pe piata o companie cu adevarat interesata sa faca bani din creativitatea mea, ma voi razgandi.
Pentru moment, imi canalizez toata energia spre lumea Humor chic si spre colaborarile cu reviste de moda. Am inventat un nou mod de a comunica si de a descrie evolutia modei si este cu mult mai distractiv!

Crezi ca moda este luata prea in serios in zilele noastre?

Este plictisitor, acordam prea multa importanta unor cifre goale si ne ghidam dupa principiile consumerismului.
Ei bine, eu cred ca ar trebui sa ne investim timpul in cultura si inteligenta.
Prostii vor ramane prosti chiar daca sunt bine imbracati.

Care ti-a fost proiectul cel mai drag pana acum? La ce lucrezi in prezent?

In general, in momentul in care termin ceva mi-l sterg din minte, e ca si cum l-as respinge.
Am lucrat la multe proiecte, dar cred ca „Fashion Simpsons“ sunt de neuitat, desenele acelea au facut inconjurul lumii.
Am fost invitat special la editia 100 a revistei Grazia din China, cel mai bine vanduta publicatie de moda din aceasta tara, cu un tiraj imens, de 1,5 milioane de copii. Am creat coperta si am ales-o pe Lady Gaga, dar am facut si cateva pagini de interior. Va iesi pe piata in curand.

Crezi ca brandurile mici, din tari precum Romania, au un viitor?

Absolut! Romania are foarte multe companii care produc pentru multe branduri, dar ar trebui sa fie rapide si sa inceapa sa investeasca in propriul label, sa incerce sa-i abordeze pe creatorii si promotorii de talente internationale, doar asa vor reusi sa concureze si sa genereze venituri pe piata in viitor.